Dejavnosti

Psihoedukativni oporni kartončki "Ko sem..."
Psihoedukativni oporni kartončki so nastali v obdobju pandemije Koronavirusne bolezni 19, ko so ukrepi za preprečevanje prenosa okužbe čez noč zarezali v naš vsakdan in okrnili obstoječe vire pomoči na področju duševnega zdravja. Prek opornih kartončkov smo želeli do uporabnikov prenesti preprosta navodila in strategije, ki prijazno opominjajo in pomagajo, da se lotimo spoprijemanja z neprijetnimi občutki in situacijami na konstruktiven način. Lahko jih razumemo kot »prvo pomoč za duševno zdravje«.
Kartončki so pripravljeni tako, da jih je mogoče izrezati in pospraviti v denarnico, nalepiti na hladilnik, postaviti na nočno omarico ali na ogledalo v kopalnici; tudi v službi pri računalniškem zaslonu utegnejo biti na pravem mestu. Strategije, preprosto opisane na opornih kartončkih, lahko uporabite enkrat, priporočljivo pa je, da jih večkrat ponovite, saj je učinek tako večji.
Kartončki  so napisani v obliki samoinštrukcij – torej navodil, ki jih damo sami sebi. S tem gradimo moč in krepimo samozaupanje, da se lahko v življenju z marsičem spopademo - in uspemo.

Recite si »Danes pa res začnem! #SkrbetiZase« in si jih natisnite s klikom na povezavo.

Avtorici: Tina Rehberger, univ.dipl.psih. in Maruša Pfajfar, univ.dipl.psih.
Brezplačna publikacija je predmet avtorske zaščite po Zakonu o avtorskih in sorodnih pravicah. Dovoljena je izključno osebna uporaba v nekomercialne namene, ob navedbi avtorstva.


Tehnike sproščanja
Sodoben način življenja nam v poplavi dražljajev skorajda ne pušča prostora za to, da se ustavimo, odpočijemo in svoje telo ponovno okrepimo za vsakodneven boj s stresorji, kompleksne tehnike sproščanja pa nam zaradi težje dostopnosti in specifičnih zahtev nemalokrat povzročajo samo še dodaten stres. Zato je pomembno poznati tiste pristope k sproščanju, ki jih sicer resda lahko izvajamo zelo poglobljeno, a hkrati tudi zelo hitro in učinkovito – takrat, ko jih najbolj potrebujemo: med odmorom za kosilo v službi, med neskončnim čakanjem v vrsti na blagajni, med zoprno dolgo vožnjo z vlakom. Vdihnimo pozitivne misli in izdihnimo tiste, ki nas bremenijo. 
Da se naučite pravilnega izvajanja tehnik sproščanja, vabljeni, da se naročite na delavnice v Center za krepitev zdravja prek telefonske številke 04-2082-116!  

TREBUŠNO DIHANJE je preprosta dihalna tehnika, ki pomaga pri sprostitvi telesa. Ob vdihu se trebuh napne kot balon, pri izdihu se izprazni.
K trebušnemu dihanju na posnetku dodamo še štetje. Štetje ob dihanju pomaga, da vdih in izdih postaneta enako dolga. Na ta način lahko še bolj sprostimo svoje telo. Hkrati pa zaposlimo svoje misli; takrat ko smo pod stresom, jih imamo polno in zdi se, da so neustavljive.

Nasvet št. 1: trebušno dihanje je lažje v leže.
Nasvet št. 2: uporabite sproščanje sploh takrat, ko ne morete zaspati.
Namen VIZUALIZACIJE POMIRJUJOČEGA KRAJA je, da umirimo svoje misli s pomočjo domišljije. V mislih se bomo prestavili tja, kjer se počutite sproščeno in povsem umirjeno.
Naši možgani ne ločijo, ali je zadeva prava ali izmišljena, odzovejo se na naše misli. Ko si zamišljamo katastrofalne scenarije in imamo ogromno skrbi, se na to odzovejo možgani in telo doživlja stres. Ko si zamišljamo, da smo na kraju, kjer je prijetno in umirjeno, se tudi na to odzovejo možgani. In srčni utrip in dihanje se umirita, telo se sprosti.
VODENA VIZUALIZACIJA nas popelje v skrivnostni vrt. Namenjena je osnovnošolcem, vendar je seveda primerna za vse!
Za 7 minut zamenjajte sobe v svoji glavi in se sprostite.